Meldpunt problematische woonsituaties

11
jan
2021

Als inwoner van Boortmeerbeek kan je in 2021 nog steeds terecht bij het WoonEnergieloket met al je vragen inzake wonen. Weet dat je niet alleen bij het woonloket terecht kan voor informatie over premies, energiebesparende investeringen, woningkwaliteitsnormen, ... maar ook om alle probleemsituaties op vlak van wonen te melden. Dat kunnen onder meer problemen zijn inzake woningkwaliteit, leegstand en verwaarlozing van panden, problemen met energieleveranciers of vermoedens van discriminatie op de huurmarkt. Je kan problematische woonsituaties melden via het online meldingformulier, maar je mag hiervoor ook rechtstreeks contact opnemen met de medewerkers van het WoonEnergieloket. Zij zullen vervolgens samen met jou een gepaste oplossing zoeken.

Bij meldingen van discriminatie kan het woonloket ervoor zorgen dat je klacht ingediend wordt bij UNIA, de onafhankelijke openbare instelling die discriminatie bestrijdt en gelijke kansen bevordert. Je mag discriminatie ook zelf rechtstreeks melden aan UNIA via dit meldingsformulier.

Contactinformatie