Stedenbouwkundige inlichtingen
Dossier vastgoedinlichtingen
Bij de verkoop of langdurige verhuur van een woning moet je de nodige informatie (overheidsplannen, vergunningen, milieu, natuur, erfgoed, grond- en pandenbeleid, erfdienstbaarheden, heffingen) ter beschikking stellen aan de koper.
Een aanvraag voor een dossier vastgoedinlichtingen in Boortmeerbeek bedraagt 100 EUR per kadastraal perceel.
Hoe vraag je een dossier aan?
- Je bent notaris: je kan enkel een aanvraag doen via de IBOT-applicatie in je eNotariaat
- Je bent vastgoedmakelaar: je doet een aanvraag via de toepassing RealSmart (https://www.realsmart.be/) of via het Vlaamse webportaal (https://vastgoedinformatieplatform.vlaanderen.be/info)
- andere professionele aanvragers of overheidsinstanties : via e-mail naar ruimtelijkeordening@boortmeerbeek.be, een geldige capakey (kadastraal perceel) en adres (+rijksregisternummer of INSZ-nummer, ondernemingsnummer)
- als burger (*): je kan een aanvraag indienen voor een perceel waarvan u de eigenaar bent. Aanmelden kan via Mijn Burgerprofiel(opent in nieuw venster).
(*)In het kader van een ver- of aankoop van een goed, moet je als burger niets ondernemen, de inlichtingen worden automatisch opgevraagd en overgemaakt aan de betrokken notaris of vastgoedmakelaar.
Contactinformatie
-
dienst grondgebiedzaken
Pastorijstraat 2
3190 Boortmeerbeek- T 015 51 11 45 optie 3
- ruimtelijkeordening@boortmeerbeek.be
Openingsuren deze week
- Vandaag open van 08:30 tot 12:00, van 13:30 tot 16:00
- Morgen open van 08:30 tot 12:00, van 13:30 tot 16:00